Przydatne narzędzia, mody i inne
SPIS TREŚCI:
- POLECANE MODY
- EDYTOR SAVE
- PRZEGLĄDARKA SEED'ÓW ŚWIATA
- PORADNIKI [w budowie]

POLECANE MODY – must have

  • Customize Buildings – mod, który uważam że sprawdzić powinien każdy, kto chce w grze dostosować rzeczy, których domyślnie zmieniać nie możemy. Co zmienia mod? Pozwala na ustawienie personalizowanych pojemności kontenerów na przedmioty, gaz, ciecz. Dodaje możliwość wybrania, które budynki będą działały bez 'operowania’ przez duplikantów oraz masę innych… 
  • Rational Priority – mod, którego nazwa jest tzw. 'self explain’… Zmienia domyślne priorytety, te ukryte w silniku gry. Ja po zainstalowaniu, zauważyłem zmianę na ogromny plus. Duplikanci nie biegają bezsensownie po planetoidzie, starają się ogarniać robotę do której mają najbliżej, a po ustawieniu odpowiednich priorytetów zadań (tych tymczasowych i stałych) gra jest DUŻO przyjemniajesza.
  • Set Default Deconstruct – mod, który ustawia domyślną dekonstrukcję (domyślnie klawisz X) na Budynki (zamiast wszystko). Bardzo przydatna rzecz!
  • Pliers 2021 – poprawiona wersja moda, pozwalającego na 'obcinanie’ kabli i rur (np. na potrzeby przebudowy, lub zablokowania) bez dekonstruowania struktury.
  • Gas Overlay – mod pokazujący poszczególne gazy, w formie kolorystycznej, lecz szerzej niż z domyślnym podziałem na oddychalne/nieoddychalne.
  • Airlock Door – modyfikacja dodająca do gry drzwi / śluzę, blokującą gaz i ciecz. Do działania potrzebuje prądu i mocno spowalnia przechodzenie przez nią (efekt dekompresji), przez co mod uważam za dobrze zbalansowany!
  • Fast Save – mod przyspieszający znacznie automatyczne zapisy, a zarazem zmniejszający 'lagi’ związane z w/w. UWAGA! z tym modem polecam uważać, przedewszystkim polecam go osobom świadomym możliwych konsekwencji użycia… Pamiętajcie o kopiach zapasowych, wtedy nic wielkiego się nie wydarzy

Całą kolekcję modów, których aktualnie używam możesz zobaczyć tutaj: ViR 2022

 

Mody, przed których użyciem przestrzegam:

  • Chemical Processing – nie wiem dlaczego, ale mod wpływa na worldgen i światy generowane są inaczej, niż gra zakłada. Jeżeli korzystacie z ToolsNotIncluded do wyszukiwania 'najlepszej’ dla Was 'mapy’ – to nie używajcie tego moda.

 


EDYTOR SAVE’ów

Duplicity – to narzędzie pozwalające edytować zapis. Naprzykład zmieniać ustawienia poziomu trudności i umiejętności duplikantów, usuwać 'zalegające’ na mapie surowce.

Oczywiście nie polecam tego typu narzędzi, jeżeli nie wiesz jak wcześniej wykonać kopie zapasową i jak radzić sobie w razie 'uszkodzenia’ czegoś przez niepoprawne użycie lub wadliwe działanie tych narzędzi.

Link do edytora: Duplicity


PRZEGLĄDARKA SEED’ów – światów gry

Jeżeli chcesz przed rozpoczęciem gry 'wygenerować’ swój idealny świat, możesz skorzystać z narzędzia ToolsNotIncluded, w którym ludzie dodają wygenerowane światy, wraz z mapą, ilością surowców, wulkanami i gejzerami itd.

Osobiście korzystam z narzędzia przed rozpoczęciem 'nowej kolonizacji’. Lubię mieć wcześniej zaplanowane pewne rozwiązania, które w trakcie gry i tak zostają często 'zweryfikowane’ i trzeba improwizować 😉

Jeżeli używasz gry z dodatkiem Spaced Out! – nie zapomnij w nagłówku wybrać takiej wersji mapy.

Link do narzędzia: ToolsNotIncluded.net


PORADNIKI [dział w budowie]

[niebawem]